Sunday, March 27, 2011

Rahsia Bantal....


Ingin tahu Pasal Rahsia Bantal.....
Bantal Yang Korang Selalu guna untuk Tdr, Main Baling Bantal Mase Kat Asrama dll...
Tanpa Bnyk Cite lg Mari Aku Kongsi Same Korang...

Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan :-

1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

6) Tidak punya bantal

Kasihan betul... pergilah kedai beli satu


walobagaimanapon...kita smua xpsti akan kesahihannya...Wallahualam...
»» Readmore

10 Hadiah Utama Yg Sering Dilupai Untuk Org Tersayang


Ini ialah senarai 10 hadiah yang paling senang dan sesuai diberikan kepada sesiapa sahaja yang kita kasihi Sama Ada Ibu, Bapa, Suami, Isteri, Saudara-mara, Anak dan sebagainya.
Contoh di bawah ini lebih menjurus kepada hubungan Lelaki - Wanita, sila ubahsuai jika ditunjukan kepada orang lain. Pilihlah satu atau pun semua..

1. Hadiah Mendengar:
Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas.

2. Hadiah Tanda Kasih:
Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kamu.

3. Hadiah Sehelai Nota:
Ia mungkin ringkas seperti “Sayang Awak” atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh orang yang dikasihi.

4. Hadiah Ketawa:
Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, “Saya suka ketawa bersama awak.”

5. Hadiah Puji-Pujian:
Sesuatu yang simple seperti “Warna biru memang ngam dengan awak” atau “Sedap masakan awak” mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia

6. Hadiah Bantuan:
Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak, dll.

7. Hadiah Bersendirian:
Ada ketika kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendiri.

8. Hadiah Keceriaan:
Cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi.

9. Hadiah Riadah:
Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. Kalah pun tak apa, kamu masih menang.

10. Hadiah Doa:
Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita..
»» Readmore

Friday, March 25, 2011

SIM Card Yang Banyak Kredit

Di laman sebuah rumah, ada dua beranak sedang melepak di bangku panjang.Ikuti Perbualan 2 anak beranak ini....
Abah : Man, belikan abah kad topup. Habis kredit pulak.
Man : Eh, kan semalam abah baru topup. Takkan sekejap saja dah habis.

Abah : Semalam abah topup 5 ringgit je.
Man : Ngapa abah tak beli yang mahal terus? Tak payahlah topup banyak kali.

Abah : Kali ni Man beli yang mahal pulak, biar banyak kredit.
Man : Tapi pekan jauhlah abah. Nak pergi tengah-tengah hari ni panas sangat.
(Man cuba mengelat sambil meneduhkan air muka)

Abah : Bolehlah, abah ada hal penting nak call ni.
Man : Ok, abah jangan bimbang. Man akan dapatkan kredit paling banyak.
(Man pun bangun lalu segera naik ke rumah. Lima minit kemudian dia berlari turun.)

Man : Ok, abah pakai kad SIM ni.
(Sambil termengah-mengah Man memberikan abahnya satu kad SIM lain)
Abah : Kad SIM apa ni man? Expax ke?

Man : Bukan. Expek kredit sikit. Yang ni ada kredit banyak. RM6500.
Abah : Mak ai, biar betul. Mana ada orang topup sampai banyak tu. Jangan nak tipu abah.

Man : Betul abah, kad SIM ni tak payah topup. Memang dah ada kredit dalamnya.
Abah : Iye-ye je engkau. Mana kau dapat ni?

Man : Dalam dompet abahlah.
Abah : Jangan nak kelentong. Abah tak pernah beli kad SIM lain. Cakap betul-betul, kamu curi ye?

Man : Taklah abah, sungguh. Tadi SIM kad ni besar. Man potonglah sampai kecik, nanti senang nak masuk dalam handphone.
Abah : Hah?.........
(si abah pun membelek-belek kad SIM itu sambil mengerutkan dahi, hairan amat sangat.)

Abah : Aik, rasa macam aku kenal pulak, cip dia pun macam familiar saja, tapi kat mana ye?
Man : Memanglah abah kenal. Kan abah punya kad SIM tu. Dulu abah juga bagi tau dalam kad tu ada kredit RM6500.

Abah : RM6500? Ya Allah! Kad kredit aku.......(jerit si abah lalu tergolek pengsan)
»» Readmore

Cara-Cara Nak Ajar Mat Saleh Cakap Malayu

Cara yang sesuai untuk ajar orang Inggeris belajar bahasa malayu/malaysia...

Selamat Membaca ;
1. BELACAN = BELL - ARCH - UN
 
2. TEMPE = TEMP - AIR
 
3. CENCALUK = CHANGE - CHARGE- LOOK
 
4. JERING = JAR - INK
 
5. PULUT PANGGANG = PULL -OUT PUNK - GANG
 
6. AYAM PERCIK = ARE - ARM - PERT - CHECK
 
7. KUIH KODOK = COW - EIGHT COW - DOG
 
8. SIPUT SEDUT = SHIP - OUT SAD - OUT
 
9. PULUT KUNING = PULL - OUT CORN - INK
 
10. KUIH KARIPAP = COW - EIGHT CARRY - PUB
 
11. LEMPENG PISANG = LAMP - PINK PEACE - LUNG
 
12. PEKASAM = PEAK - A - SOME
 
13. GULAI KAMBING = GOALLY - COME - IN
 
14. SIRAP = SAY - RUBB
 
15. GULAI LEMAK = GOAL - LIE LAMP - MARK
 
16. CILI PADI = CHILD - LY - PADDY

Bukan susah sangat hendak ajar mereka paham bahasa kita.... (^^)

»» Readmore

Thursday, March 24, 2011

Pak Imam Dan Kaki Lepak

Cerita lawak nie pasal kejahilan budak-budak sekarang, mari la kita sama-sama bermuhasabah diri kita melalui cerita lawak ini.

"Di sebuah kampung ada 3 org remaja yg suka lepak. Nama depa ni Ali, Budin & Ciko. Aktiviti seharian mereka ini menyebabkan tok imam tidak senang duduk. Pada satu hari tok imam itu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni. Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti. Si Ali pun berkata, “Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukanla jahil sangat seperti yg disangkakan”.
Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pergilah malaun 3 ekor tu ke surau. Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, “Allah Ta’ala… Allah Ta’ala…” Dengan segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali & menyuruh tok bilal azan semula. Terserlah kejahilan Ali. Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat 2x pun tak khusyuk jugak lagi. Masuk je kali ke-3, Budin panggil tok imam. “Tok, tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam.” Tok imam pun undur la ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. “Allahu akbar!” Maka para makmum pun ikut angkat
takbiratul ihram & memulakan solat.

Tiba2 je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, “Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!”.

Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbahak2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dengan wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii. Lepas solat, tok imam pun puji2 ler si Ciko ni. Tapi dengan bongkaknye si Ciko berkata, “He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dasyat aku sembahyang.

He heee…”
»» Readmore

Kenapa Aku Letih Bekerja....

Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 23 juta orang.1.7 juta darinya sudah bersara.
Jadi tinggal 21.3 juta orang.

1.3 juta pula adalah golongan kanak2 bawah 6 tahun.
Jadi tinggal 20 juta orang.

Dari 20 juta ini, 7 juta masih belajar (tadika, sekolah, kolej,Universiti dll).
Jadi tinggal 13 juta orang yang boleh buat kerja.

Dari 13 juta ini, 5 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi kerja tapi tak buat kerja.
Jadi tinggal 8 juta orang yang boleh buat kerja.

Tolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat) pasaldiorang nie nak kerja macam mana...
tinggal dalam hutan.
Dah tinggal 5 juta orang yang boleh buat kerja....

Dari jumlah itu, tolak 2.7 juta orang yang menganggur dan tak der kerja, surirumah, pekerja yang kena VSS, orang2 tua, fresh university student, kena buang kerja dll).
Tinggallah 2.3 juta orang yang boleh buat kerja.

Dari jumlah ini, sebanyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit dan kiniberada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital swasta ke atau hospital kerajaan dan ini termasuklah hospital gila).
Dah tinggal 1,084,488 orang yang boleh buat kerja....

Sekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di dalam penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara.
Jadi dah tinggal 2 orang yang boleh buat kerja...

Dan 2 orang itu adalah engkau dan aku...

Dari dua orang ini...
engkau SEKARANG INI masih duduk depan komputer, main internet, main games, reading ,membaca email, main chat dan tak buat kerja langsung...
jadi tinggallah Aku sorang yang buat kerja dalam Malaysia nie...

Mana aku tak letih!!

Jadi sedarlah skit....
dahhhh..!!!
pegi buat kerja!!!

P/S : Semua statistik di atas boleh dirujuk kesahihannya di Pusat2Bancian, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan, Jabatan Tenaga Raya, Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Takkan nak rujuk itu pun nak kena suruh aku buat jugak....!!!!!
»» Readmore

Wednesday, March 23, 2011

Sayang Isteri Ke Atau Duit

Sepasang suami isteri, dah lama kahwin. Si suami teramat lah kedekut, bukan setakat taik idung masin, taik mata pun masin gak. Salah satu aktiviti tahunan mereka ialah mengunjungi satu pameran udara.

Tahun pertama, si isteri nak sangat naik sebuah pesawat ringan. Pergilah mereka berjumpa dengan pilot pesawat tu.

"Encik, berapa saya kena bayar untuk menaiki pesawat ni?" tanya si suami.

"Tak mahal encik, cuma RM50 untuk satu pusingan" jawab pilot tu.

"Uuiishh. .mahalnya, tak jadi la saya nak naik" jawab si suami lalu menarik tangan isterinya berlalu dari situ.

"Baiklah, kalau bayarannya kurang dr RM30, kita naiklah" kata suami yang membuatkan si isteri menarik muka masam.

Kerana dia tahu bayarannya pasti akan meningkat lagi tahun ni.

Mereka menuju ke pesawat yang sama macam tahun lepas dan jumpa ngan pilot yang sama juga. Seperti yang dijangkakan, bayaranya dah jadi RM100. Segeralah si suami menarik tangan isterinya berlalu dari situ. Si pilot tadi yang kesiankan si isteri yang saban tahun mengimpikan untuk menaiki pesawat tu memanggil mereka semula.

"Encik, berapa yang encik sanggup bayar?" "Aku cuma nak bayar bawah RM30 jer" jawab si suami.

Setelah berfikir seketika, berkatalah si pilot tadi "Baiklah, Encik boleh naik pesawat tu dengan bayaran RM20 sahaja tapi dgn satu syarat"

Gembiralah si suami tadi, RM20 ajer "tapi apa syaratnya"

"semasa di udara, encik dan isteri encik tak boleh mengeluarkan satu suara pun. Kalau bersuara juga, saya akan kenakan bayaran RM10 bagi setiap perkataan yang keluar dari mulut encik atau isteri encik" jawab pilot td sambil tersenyum.

"Baiklah saya setuju" jawab si suami dengan yakin bolehnya.

Maka, naiklah mereka akan pesawat tu. Pilot tadi pun ada niat lain sebenarnya. Dia nak ajar si suami yang kedekut tadi. Dia pun buat lah aksi2 acrobatik yang diakui membahaya. Macam2 aksi dia buat, tapi hairan gak dia sbb suami isteri yang duduk kat belakang dia
tak menjerit pun.

Dia cuba lagi buat aksi2 yang merbahaya, berpusing2 pesawat tu, tapi still senyap gak. Setelah muslihat dia tak berjaya, pilot tu pun mendaratkan lah pesawat dia. Rasa rugi pulak sbb cuma boleh dpt RM20 ajer.

Bila dah mendarat, cuma si suami yang turun dari pesawat tu. "Ehh? mana isteri encik?" tanya pilot tu terkejut.

"Dia dah jatuh masa kau pusing2 pesawat tadi"

"Hahh apasal tak cakap" "Kalau aku cakap nanti kena tambah bayaran lak" jwb si suami sambil menghulurkan RM20 kepada pilot td dan terus berlalu...

Moral: Carilah suami yang mengasihi isterinya...
»» Readmore

Sebab Wanita Lebih Cepat Nampak Tua

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk dll.. Tapi tahukah anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda? Ini lah antara sbbnya...
1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis.
Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya.
Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


hehehe......just for fun ok!
»» Readmore

Tuesday, March 22, 2011

Blog Yang Disukai Oleh Kamu...

Bace ini dengan betul dan teliti...
Sesuatu yang lain dari yang lain kah2...Cuba selesaikan matematik ini untuk mengetahui Blog yang anda Minat...:argh:
Tapi Sebelum Itu Jangan tengok jawapan :sobrakana:....kalau dh tengok buat2 lupa je...

Mula Anda Pilih 1 Angka dari Nombor 1 -9 dan anda ingat nmbor yang anda pilih..:devilishgrin:

Lepas itu darab (*)3

Lepas dapat Jawapan Tambah (+) 3

Kemudian Darab (*) 3 sekali lagi,

Anda Akan Dpt 2 Digit bukan..???

Apa yang anda perlu buat, Anda Tambah (+) dua2 digit itu...
cth : anda dpt 27 anda perlu tambah dua2 digit (+) 2+7 = 9....kalu x reti nak tambah, pakai calculator...stress
last skali,darabkan nombor yg korang dapat 2 dgn 0.....
 
Kat Bawah Ni Adalah Jawapan Bagi Blog Mane Yang Anda Suka ;

0=shahir-w7.blogspot.com

kah2 Pilihan Anda Adalah sungguh Tepat... Bijak2... (n_n)

tidak Puas hati, Cuba Lagi Guna nombor yang Berlainan..Dah cuba sampai bnyk kali tp x puas hati, terima lah hakikat:tsk:... itu lah blog kegemaran anda..
»» Readmore

Monday, March 21, 2011

Cinta Anda Diterbalikkan

Perang besarlah jika ungkapan cinta anda diterbalikkan. Penahkah anda perasan bahawa setiap ayat yang di ucapkan anda pada kekasih hati jika di baca secara terbalik membawa maksud yang berlainan. Mesti anda tidak perasan bukan. Saya akan kongsi contoh ayat cinta..

Teruna: "Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama."

Dara: "Apakah kau rela kalau aku pergi?"

Teruna: "Tentu Tidak! Jangan sesekali kau berpikiran seperti itu."

Dara: "Apakah kau mencintaiku?"

Teruna:: "Tentu! Selamanya akan tetap begitu."

Dara: "Apakah kau pernah berlaku curang?"

Teruna: "Tidak! Aku tak akan sesekali melakukan hal seburuk itu."

Dara: "Maukah kau menciumku?"

Teruna: "Ya..."

Dara: "Sayangku... Sesudah 5 tahun nikah..."

p/s; Sila baca dari bawah ke atas

Hati2 dengan ayat cinta anda.. ^_^
»» Readmore

Pengorbanan Seorang Boyfriend


Baca taw sampai habis..cite nie sedih gegila. pasal pengorbanan seorg bf.

" Abg...tlg dtg umah segera, URGENT!!!!! ". Hakim baca sms sepantas kilat. Terus call balik phone Ina. Tak berjawab. Hakim cemas. Tak pernah Ina hantar sms macam tu. Hakim kelam kabut hidupkan enjin kereta. Dia risaukan kekasih tersayangnya itu. Macam-macam dalam kepalanya waktu itu.

Dia kenal Ina sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Keluarganya berjiran dengan keluarga Ina. Dari kecik mereka bermain bersama, kalau main masak-masak dia sanggup bertumbuk dengan Farok semata-mata nak jadi bapak kerana Ina mesti jadi mak.

Pernah Farok cakap dia pondan sebab sentiasa bermain dengan Ina waktu Farok dan Saleh ajak main askar-askar. Dia ajak jugak Ina main askar-askar tapi Ina cakap budak pompuan mana boleh main permainan kasar-kasar macam tu. Sebab itulah dia sukakan Ina, lembut, penyayang dan penuh ciri-ciri keperempuanan. Bila masuk sekolahpun, dia dan Ina berbasikal sama-sama ke sekolah. Walaupun Farok dan Saleh selalu kutuk bila dia tak mahu 'Racing BMX' dengan depapun dia tak kisah. Dia rela dikutuk oleh kawan-kawan daripada meninggalkan Ina kayuh basikal sorang-sorang.

Dia pernah kena belasah sampai lebam bijik mata oleh 'Husin and the
gang' yang mengganggu Ina masa darjah tiga.

Waktu darjah 4, bila dia mula lancar tulis baca dan tahu berpantun sikit-sikit diapun tulis surat kpd Ina "Pen merah pen biru, U baca I love U' bersama sebijik gula-gula Hacks sebagai hadiah harijadi Ina...

gara-gara surat itulah dia jelingan tajam Mak Ropiah ibunya Ina yang terjumpa surat itu waktu menyemak buku sekolah Ina. Mak Ropiah memberitahu hal itu kepada ibunya, dan hasilnya dia terpaksa menadah telinga menahan leteran maknya. Nasib baik bapak tak tahu, kalau tidak naya.

Hakim gelak sorang-sorang waktu teringatkan peristiwa itu tapi fikirannya kembali cemas mengingatkan sms Ina tadi. Sudah hampir 15 kali dia cuba hubungi telefon Ina tapi masih tidak berjawab. Dia amat risau kala itu, fikirannya menelah perkara yang buruk-buruk saja. Dia risau kerana Ina tinggal seorang diri. Rakan serumah Ina, si Baizura sedang bekerja kala itu. Dia tahu, Ina kerja shift pagi tadi, Baizura kerja shift malam.

Dia risau kerana panggilannya tidak berjawab. Dia risau takut-takut rumah Ina dimasuki penyamun yang memang menjadi-jadi akhir-akhir ini. Baru-baru ni, ada rumah di kawasan perumahan Ina dimasuki perompak. Dia berdoa jika rumah Ina dimasuki perompak sekalipun janganlah kekasih hatinya itu diapa-apakan, ambiklah barang apa saja yang mereka mahu asalkan Ina tidak diapa-apakan.

Dia berdoa sungguh-sungguh.

Dia bercinta dengan Ina sejak darjah 6 lagi, sejak dia mengerti apa itu baligh bagi seorang laki-laki dan perempuan. Hingga sekarang mereka masih bercinta. Kasihnya pada Ina dah macam Gunung Everest, tak tergoyahkan. Jika tak ada aral melintang hujung tahun ini, keluarganya akan masuk meminang Ina. Ina akan menjadi surinya yang sah dan dia tak mahu apa-apa yang buruk terjadi kepada bakal isterinya itu.

Keretanya memecut laju memasuki kawasan perumahan Ina. Sebaik berhenti di depan rumah Ina Hakim terpa keluar dari kereta. Dia lompat pagar rendah rumah Ina. Dia terpa ke pintu sambil jerit "Ina, Ina". Dia pulas tombol pintu, pintu tak berkunci. Dia betul-betul cemas. Dia ketuk pintu bilik Ina. Dia dengar esakan Ina. Ina menangis. Hakim makin cemas. Dia ketuk lagi pintu bilik Ina sambil panggil nama Ina. Hakim tak boleh bersabar lagi, dia pulas tombol pintu bilik Ina. Juga tak berkunci. Dia masuk bilik Ina, dia tengok Ina teresak-esak atas katil. Rambut Ina kusut masai, Ina tekup muka sambil menangis. "Ina, apa yang terjadi sayang" Hakim cuba pujuk Ina.

Ina masih dalam sendu. "hu...hu..." " Ina, cakap kat abang elok-elok, apa yang dah jadi" "Hu..hu" Hakim dah tak sabar, dia dah tak peduli walau apapun yang akan keluar dari mulut Ina. Dia akan terima walau seburuk manapun berita yang akan keluar dari mulut Ina. Hakim goncang bahu Ina. "Ina, what hell is going on...tell me!!" Suara Hakim kuat kali ini. Ina berenti menangis,

Ina tatap wajah Hakim, Ina renung mata Hakim. MMmm "Bang, Ina lapar, nak makan nasik . Duit gaji tak masuk lagi." Nanti cukup 27hb Dis nie, Ina bayar blk ek? Tak pun bila Ina dapat Bonus baru bayar.

HaHaHaHa.. n_n

»» Readmore

Sunday, March 20, 2011

Lelaki vs Perempuan : Lunch time

Hye2.. Sejak beberapa hari ini agak Bz ckit sampai tak ada masa nak 'Update Blog'. Tapi akhirnya dapat juga mengUpdate Blog di tengah malam yang gelap. Kali ini Post aku pasal perbezaan bukan cite lawak seperti biasa.

Sepanjang kehidupan harian korang, penah tak korang tahu gelagat mengelabah Lelaki dan perempuan semasa Lunch Time.?? Pasti korang tak perasan yang korang tahu buat hal sendiri saje.. Jadi di cni lah biar aku bagi tahu perbezaannya. Meh Layan... ^-^

Lunch Time Lelaki

1. Waktu lunch, jalan ke tempat makan
2. Sampai kedai makan, masuk
3. Ambik Pinggan
4. Letak nasi
5. Letak Lauk
6. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali
7. Makan
8. Habis
9. Balik Opis or
10. G surau


Lunch Time Perempuan

1. Waktu lunch, jalan ke kedai makan
2. Perhatikan orang waktu jalan
3. Sempat mengumpat dulu
4. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki
5. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
6. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu
7. Ramai orang, cari kedai lain.
8. Jalan lagi
9. Dah puas ati..masuk..
10. Survey lauk dulu 2, 3 minit.
11. Carik2 pinggan, ambik pinggan
12. Belek-belek pinggan, bersih ke??tak bersih?..eeeeiiii..
13. Dah puas ati, ambik nasi
14. Ambik nasi ceduk sikit-sikit
15. Tak sah kalau tak ceduk 2/3 kali
16. Buang balik nasi.banyak..
17. Tak puas ati, banyak lagi..buang lagi..(tinggal sejemput)
18. Godek2 sikit nasi dalam pinggan 2minit
19. Carik lauk. Survey dulu keliling meja. Tenguk sana, tenguk sini
20. Jengok dlm bekas lauk, ambik kuah sikit
21. Jengok bekas lauk lain, ceduk kuah sikit lagi
22. Jengok lagi?sambil tu tengok2 orang, jeling-jeling
23. Ambil lauk
24. Pusing lagi
25. Carik sayur pulak!
26. Ambik sayur selepas survey dan keliling 2 minit
27. Ke kaunter bayaran
28. Tgk2 nasi dlm pinggan
29. Berbisik ngan kawan "alaamak byk la aku ambik"
30. Sampai depan kaunter "berapa?"
31. Bukak dompet..belek2 celah kad2 bank, celah kad2 nama, celah gambar2..
32. Keluarkan duit
33. Buat isyarat mata ngan member (sbb nasi mahal)
35. Tutup dompet. Ambik nasi
36. Tinjau-tinjau tempat duduk.
37. Jumpa tempat duduk..alamak kotorlah!!!
38. Cari tempat duduk lain
39. Jumpa.Duduk..
40. Alamak.Air tak order lagi
41. Tinjau2, carik org order air..sambil tangan betulkan0 tudung
42. Order air
43. Bangun
44. Ambik sudu
45. Duduk
46. Bangun
47. Ambik Tisu
48. Duduk
49. Air sampai
50. Belek dompet (Step tadi)
51. Bayar
52. Tutup
53. Minum air
54. Start makan
55. Tengok-tengok orang sambil makan
56. Makan separuh..kenyang
57. Sebab dah minum air
58. Letak sudu, letak garpu
59. Pinggan tolak tepi
60. Borak2 kater makanan tak sedap
61. Ngumpat2..tgk orang
62. Pukul 2, naik opis..
63. Ambik beg makeup, g surau!!!!!


No wonder women are more complex than men emotionally...
Hehehe... n_n
»» Readmore

Pengakuan Lina

Sungguh memalukan!!

Maafkan saya bapak, sa..saya..saya menyesal!, Liana terisak-isak di hadapan bapaknya.

Menyesal? Dah terlambat! Kau tahu tak? Nama keluarga kita dah tercemar! ... belum pernah keturunan kita kena macam nie? Kau tahu tak! herdik bapak Liana.

Sudahlah bang, mak Liana menyampok, Kita bincangkan sekeluarga.

Nak bincang aper lagi? ...anak awak nie dah mengaku...... issshhh....... balas bapanya sambil memalingkan mukanya ke arah pokok di luar.

Liana betul betul menyesal dgn pengakuannya itu... kalau dia tahu bapaknya jadi camnie dia diam je... toksah mengaku lagi baik. Seluruh hidupnya seakan-akan runtuh di depan matanya, masa depan dia gelap? ... dia telah mencemarkan nama baik keluarga dan keturunannya. Dia tahu masyarakatnya tidak akan dapat menerima dia lagi. Dia tahu keluarganya dah kecewa. What a letdown?

Di satu pagi yg hening dia keluar berjalan ke arah satu bangunan pencakar langit yg tinggi. Perlahan-lahan dia menaiki tangga sampai ke atas bumbung bangunan itu. Dia memandang ke bawah... dia lihat kereta dan org ramai bersepah kat bawah macam semut-semut yg baru kena spray dgn Baygon. Liana dah nekad apa terjadi.... jadilah..... 

Dia dah memalukan keluarganya, dia mencemarkan keturunannya, bapanya tidak mahu menerima atas kelemahannya itu.

Liana tebayangkan wajah maknya, air matanya menitis. Emaknya lah tempat dia bermanja, emaknya la yg akan meyelimutkan dikala sejuk, menyuapkan dikala lapar, wajah adik-beradik kembarnya juga terbayang dimata. Sambil mengesat airmatanya, dia menarik nafas panjang... berjalan kehadapan hingga ke hujung bangunan itu. 

Setapak demi setapak dia melangkah ke hadapan hingga dirinya terjatuh melayang ke bawah... dia dapat rasakan angin yg begitu deras memukul mukanya... jantungnya berdegup pantas bila dia melihat bumi semakin dekat..... dgn satu tarikan nafas yg dalam, Liana mengembangkan sayapnya, SWOOOOOSSSSHHHHHHHHH!!!........ dia terbang???.:galit:

Yessss! Yessss! Yessssssssssssssss! I've made it!!!!!, dia memekik keriangan.:scream:

Finally dia dapat melawan fobianya... dia dah no longer afraid of height... sebagai seekor burung, itulah yg sepatutnya menjadi fitrah semulajadi... selama ini dia takut..... ye dia takut pada tempat tinggi dan kerana ketakutan inilah membuatnya tidak mahu terbang... dah bertahun dia rahsiakan hal ini dari keluarganya.... 

Sebab tu bapak dia kecewa bila dia membuat pengakuan itu kerana memang tak pernah seumur hidup seekor burung takut pada ketinggian. Tapi sekarang dia dah tak takut, dia dah berani.... dia dah boleh terbang...

p/s:apeda..burung rupenye.kah2
»» Readmore

Lawak Sam & Dol

Cerita Lawak : SAM & DOL

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu tendang aku. Nasib baik aku tak mati!

==============================

SAM: Apasal ko marah kat toke kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit!

==============================

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau ia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas, aku jumpa ia mati dalam air!

==============================

SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer!....

==============================

SAM: Apasal kopi yang kau bancuh ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!..

==============================

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!

==============================

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat negara ni ada AIDS. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada AIDS,
kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

==============================

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macam ni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

==============================

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"
:scream::scream:
»» Readmore

Tuesday, March 15, 2011

Payahnya Bila Nak Jadi....

Ada satu cerita rakyat zaman dahulu kala, dalam nada simbolik membawa kisah bagaimana perkakas dalam sebuah rumah saling melihat bebanan yang ditanggung olehnya, dan merasakan bahawa yang lain tidak seteruknya. Kisah bermula bilamana atap merasa dialah yang paling berat menanggung bebanan berbanding yang lain, dia terpaksa menahan hujan, panas, dia terpaksa berjemur ditengah-tengah panas, peritnya tak terkira, demikian juga bila hujan turun, dialah yang terpaksa berhadapan dengan hujan rebut ini. Perasaan kecewa dan sedih bertambah bilamana atap tengok tiang yang dirasakan lebih rehat dari dia, tak kena panas dan tak kena hujan, lalu ia merungut:

“Sedapnya jadi tiang, tak kena jemur di terik panas mentari, dan tak payah susah payah menahan hujan ribut, alangkah seronoknya kalau boleh jadi tiang”.

Mendengarkan kata-kata atap, lalu tiang menjawab:

“Kamu tak tahu betapa setiap saat aku terpaksa memikul bebanan beratnya atap, kayu alang dan kayu lain yang berat di atas bahu aku. Engkau atap, lebih senang, tak payah pikul bebanan berat macam aku,” rungut tiang.

Kata tiang terkadang aku cemburu tengok dinding, dia tak kena panas, dan tak kena pikul bebanan berat macam kita. Sedang mereka berbual, rupanya dinding mendengar, lalu menyampuk:

“Jangan kamu fikir yang panas dan berat saja. Aku lagi susah, nak kena jaga keliling rumah ni, aku kena lindung semua isi rumah, akulah benteng menutupi aib dalam rumah, akulah penyimpan rahsia mereka, tapi aku jugak kena ketuk bilamana nak tampal, nak sangkut apa-apa. Sebenarnya aku rasa yang senang, bukan aku, tapi tangga.”

Mendengar kata-kata dinding itu, tiba-tiba tangga pun mengeluh:

“Kamu jangan tengok hujan panas, bebanan saja. Tapi aku rasa aku nilah yang paling berat antara semua perkakas rumah ni. Aku terpaksa kena hujan panas, aku terpaksa pikul babanan orang pijak aku bila nak naik, bila nak turun, dan lebih malang lagi mereka pijak aku dengan kekotoran yang mereka bawa. Tapi bagi aku kalau ini yang telah ditakdirkan aku redha, biarlah aku berkhidmat semampu aku, sebelum semua kita rebah menyembah bumi semuanya.”:anongnangyari:

Pengajaran dari kisah tersebut ialah jangan kita hanya nampak susah kita, tapi tak pernah fikir susah orang lain, dan yang lebih penting jangan kita nak jadi benda lain. Kita harus jadi kita, kerana itulah amanah yang diberi kepada kita. Payahnya bilamana atap nak jadi tiang, tiang pulak nak jadi dinding dan dinding pulak nak jadi tangga.
:puppyeyes:
»» Readmore

Sewaktu Kecilku

Budak2 yg lahir pd thn 80-90'an mesti ingat mase skola rendah dulu:
# Kat skola ade salesman jual buku cerita. ari ni bg list, esok mintak duit Beli walaupun cerita buku tu dah tau.Salesman susu pon camtu gak.

# Kat library, budak2 mmg baca buku tp just tengok gamba je. Bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.

# RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT, x phm....

# Pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.

# Main lwn pemadam, syg nak guna utk padam. Padahal itu fungsi sbnr, utk padam!

# Pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.

# Cikgu pakai pembaris kuning pjg. Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.

# Bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.

# Time pendidikan seni, lukis sume boleh tp bile time kaler sume hampeh. Ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj la, ape la...

# Main game 2D. super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.

# Jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.

# Takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...

# Balik skola beli JoJo xpon Dendang.Tora pon best gak. Beli se mata2 nak mainan, coklat die x mkn pon.

# Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu...

# Siri kartun; power rangers, ultraman, transformers, ninja turtles, Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.

Jangan lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 x smpt lyn bende2 ni. kite akan sentiasa
Berubah, cume asal-usul kite yg permanent. huhu~

Mesti Korang tersengeh2 bace mendenih...
hehehee..
»» Readmore

Nama-Nama Jepun Yang Pelik Tapi Benar

Hye2... Dah berapa hari aku x dapat nak buat entri. Broadband ku makin lama makin slow.. Belum pun capai tahap maksimun aku pakai tapi slow sangat.. Jadi aku akan membuat keputusan untuk menukar dari C ke M.. Jadi sebelum itu mari layan lagi pasal entri pendek pasal nama Jepun lagi..

1. Yang pemarah - KEJI CACIMAKI

2. Yang tak suka brg mahal - SATO SUKAMURA

3. Yang bisu - KITA TADASUARA

4. Yang suka makan tose - NANACHI HITOSE

5. Yang suka lagu blues - APO NADIKATO

6. Yang suka belajar - ASIKO ULANGKAJI

7. Yang kerap bikin ribut - WAKASI HURUHARA

8. Yang masih bujang - MATIMATI TAMOKASI

9. Yang masih gatal - ICHI BAWA

10. yang suka memasak -AJINO0MOTO DAHABISLA

11. Yang hidup menyusahkan orang - KICHI KICHI TAKMAUMATI

Hehehehe..
»» Readmore

Lawak Seorang Menteri

Hye2... Korang kenal menteri dan gorila..??? Tahu apa perbezaan 2 makhluk tuhan ni.. nak tahu mari bace entri ni..(^_^)
 



Suatu hari seorang menteri di sebuah negara Ntahdimanantah , dijemput untuk merasmikan satu pameran lukisan-lukisan.

Dah la buta seni, terlupa pulak bawa cermin mata maka terpaksa dia bawa pemandunya mengiring beliau.

Menteri : “Wah, lukisan ini bagus. Gambar ikannya benar-benar hidup.”

Pemandu: “Shttt… Jangan kuat-kuat Datuk. Itu gambar buaya.”

Kemudian mereka berpindah ke lukisan lain.

Menteri: “Gambar gajah ni nampak benar- benar kuat.”

Pemandu: “Shttt… jangan kuat-kuat Datuk. Itu gambar kambing.”

Menteri tu kemudian menahan diri memberi komen sampai ia tiba pada satu sudut ruang pameran dia berkata:

“Wah, kagumnya..Lukisan Gorila nya nampak betul-betul hidup.!”

Pemandunya terdiam kejap dan berkata:

“Pssttt…. Jangan kuat-kuat Datuk. Itu cermin!”
»» Readmore

Wednesday, March 2, 2011

sape yang bleh ajr saya bt tab menu????

sape yang bleh ajr saya bt tab menu????
angkat tgan yea.....
heheee....

sbb,k'bnyakan yg di ajr oleh blogger2 yg lain,saya dh cuba...cme,ap yg saya nak 2 masih blum d'temui...
mungkin ade yg xfham kot sbb,sy sdri pn xbrpe terror dlm bab2 blog nie....heeeeee...baik ngaku jela kn??
nt,xde la yg dop ngate kt aku dr blkang...kah3......

ok..blik smula pada tjuk asl,kt sni saya tnjukkan dgn detail ckit cne saya nak bt tab menu 2...
  • mula2,saya nak bt tab menu mcm gmbar kat ats 2...
  • kmudian,ble saya klik salah 1 dripada label,akan kluar list lg skali...contohnya bleh lihat pad gmbr kt bwah nie...
 
selepas saya klik pada label tutorial


 so,ade sape2 leh tlong x???lau ade,sila angkt tgn lg skali....heeeee...
erm,smua gmbr 2 sya print screen daripada blog cheqppjoy...
»» Readmore

Tuesday, March 1, 2011

Rahsia Tapak Tangan Lelaki


Menurut pakar palmistry (membaca garis tangan) dan penulis buku Read His Hands, Know His Heart, Marion Gale, dengan hanya melihat telapak tangan lelaki, seseorang boleh mengetahui rahsia hati seorang lelaki.


“Jika ingin mengetahui karakter lelaki sebelum kamu menjalinkan hubungan serius, terokalah telapak tangan kanannya,” ujar Gale.

Jom..kita tgk btl ke tak kajian yg dbuat ni.........
baca & uji..hehehe.

Earth hand


Sekiranya si dia mempunyai telapak tangan dengan bahagian tengahnya berbentuk bujur dengan ukuran jari-jemari yang pendek, ini membawa erti si dia tergolong dalam kumpulan earth hand.


Lelaki ini kebiasaannya bersifat konservatif. Ia juga mempunyai pemikiran yang tinggi dan kestabilan dalam hidup.


Jika kamu berjaya menemui lelaki earth hand di tengah-tengah kota metropolitan, kemungkinan besar mereka memiliki rumah yang besar dengan halaman yang cukup luas untuk menyalurkan hobinya dalam aktiviti berkebun. Dia juga seorang lelaki yang gemar memasak dan bijak menyediakan sesuatu hidangan.


Water hand


Telapak tangan berbentuk segi panjang, dengan saiz jarinya berukuran panjang. Lelaki ini tergolong sebagai lelaki yang baik hati, sabar dan gemar menelaah bahan-bahan bacaan.


Bahkan, dia amat cenderung dengan panggilan ulat buku. Lelaki water hand juga mempunyai keperibadian yang tenang.


Kamu lebih banyak menemui mereka di acara-acara kebudayaan daripada bersosial di kelab-kelab malam atau bar.


Air hand


Lelaki air hand memiliki telapak tangan berbentuk bujur tetapi dengan jari-jari tangan yang panjang. Lelaki jenis ini mudah mempelajari hal-hal yang baru dan berwawasan dengan melakukan aktiviti mengembara ke kota atau negara lain.


Disebabkan dia mempunyai hobi yang ekstrem, lelaki ini sangat teratur dalam setiap perjalanan hidupnya.


Dia juga senang mendalami hobi baru. Hanya dengan sebuah perbualan yang bijak, lelaki ini mudah tertarik kepada kamu.


Fire hand


Lelaki dengan telapak tangan berbentuk segi panjang dengan jari-jari tangan pendek, kebiasaannya cepat berasa gelisah apabila duduk dalam suatu jangka masa yang lama.


Dia sangat menyukai perkara-perkara berbaur tentangan, sehingga tenaga lelakinya akan disalurkan.


Meskipun begitu, si fire hand ini sebenarnya berkeperibadian tingi dan seorang yang mudah bergaul. Tidak hairanlah, kerana dia mempunyai ramai teman yang begitu mengambil berat terhadapnya.p/s: Mcm tk de satu pun bkaitan..hahaha. Kena tgk btl2 ni.
»» Readmore

Rahsia Garis Tapak Tangan


Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan Kita… Walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja Dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya

Cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang Dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… Setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. And of course la bentuknya juga berbeza-beza.. Ada yang kurang jelas, putus-putus Dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. Jangan tersalah tilik, sudah la!

1. Garis Kehidupan
Garis bertanda nombor 1 ini adalah berkaitan dengan kehidupan kamu. Semakin IA panjang Dan terang garisnya, semakin baik maksudnya. Dikatakan seseorang itu akan panjang jangka hayatnya jika mempunyai garis yang sedemikian lebih-lebih lagi jika garisnya mencecah hingga ke penghujung.

2. Garis kecergasan
Garis bertanda nombor 2 ini pula bersangkutan dengan tahap pemikiran Dan keupayaan kamu untuk berjaya ke peringkat tinggi. Misalnya seorang pelajar, jika IA jelas, terang Dan lurus, IA memperlihatkan bahawa kamu seorang yang bekerja keras untuk berjaya dalam pelajaran Dan kamu berupaya untuk belajar dengan lebih gigih.. Bagi kamu, setiap kejayaan perlu disertakan dengan usaha yang gigih. Tidak hairanlah orang yang mempunyai garis ini mampu menjejakkan kaki ke me nara gading tanpa sebarang masalah.

3. Garis hati/cinta
Garisan ini melambangkan perasaan Dan percintaan kamu. Sekiranya kamu mempunyai satu garis yang panjang Dan lurus, IA menunjukkan bahawa kamu setia dalam percintaan Dan mungkin hanya mengalami satu episod cinta saja. Manakala sekiranya garis itu putus-putus Dan terdapat cabang-cabang lain, ini menunjukkan kamu mungkin mempunyai beberapa pengalaman gagal dalam bercinta sebelum menemui cinta yang sejati. Malah jangan terkejut, Ada di antara kamu yang mempunyai garis putus-putus ini ‘ curang’ Dan menjalinkan hubungan cinta dengan lebih daripada seorang gadis/jejaka dalam masa yang sama!

4. Garis kejayaan
Cuba kamu perhatikan garis yang bertanda nombor 4 ini. Adakah IA terdiri daripada satu garis sahaja? Kadangkala terdapat sesetengah orang yang mempyai dua atau lebih garisan ini. Dikatakan mereka ini bakal memperolehi kejayaan cemerlang dalam dua kerjaya atau apa juga yang diceburi oleh mereka nanti, mengikut garis yang terpamer di telapak tangan kamu itu.

5. Garis matahari ( Sun line)
Bukan semua orang yang mempunyai garis ini yang kelihatan dengan begitu jelas Dan nyata. Sekiranya kamu mempunyai garisan sedemikian, IA menunjukkan kamu akan menjadi kaya Dan terkenal dalam kehidupan kamu. Sebab itulah, Ada orang yang mampu meraih kejayaan dalam dua bidang yang dilakukan dalam masa yang sama. Ini kerana sudah tersurat bahawa mereka ini mudah mendapat kejayaan.

6. Garis kesihatan
Sama seperti garis kehidupan, sebaik garisan adalah yang kelihatan jelas, lurus Dan tidak putus-putus. Sekiranya garis ini putus-putus, ini menunjukkan tahap kesihatan kamu tidak begitu baik. Begitu juga sebaliknya.

7. Garis perkahwinan
Sekiranya garisan itu membentuk bulatan menghala ke arah kanan hingga ke tapak tangan, kamu diramalkan bakal mempunyai sebuah perkahwinan yang kekal Dan bahagia selama-lamanya. Perkahwinan wujud hanya sekali saja dalam hidup kamu. Tiada lagi yang kedua Dan seterusnya…

8. Garis bilangan anak
Setiap orang pasti ingin atau menyimpan hasrat untuk memiliki cahaya Mata sendiri bila tiba masanya nanti. Berapa orang anakkah yang kamu inginkan? Tidakkah kamu perlu mengetahuinya? Apa yang perlu kamu lakukan ialah dengan mengira berapa banyak garisan halus Dan pendek yang kamu miliki Dan IA sebenarnya mewakili jumlah bakal anak kamu nanti. Misalnya kamu mendapat terdapat empat garisan Dan ini bermakna jumlah anak kamu nanti ialah empat orang.

9. Garis perjalanan
Adakah kamu ini seorang yang sukakan sesuatu kehidupan yang mencabar, suka merantau atau melawat tempat-tempat asing? Sudah tentunya kamu ini mempunyai garisan perjalanan yang cukup jelas Dan terang, seperti yang dinyatakan pada garisan bernombor 9. Tidak hairanlah sekiranya kamu ini juga suka hidup berpindah-randah Dan mudah bosan dengan sesuatu tempat.

10. Garis kewangan
Setiap orang semestinya mengimpikan kehidupan yang sempurna Dan bahagia. Tentu sekali IA mudah dicapai jika mempunyai kewangan yang kukuh. Bagi kamu yang memiliki garisan bernombor 10 ini dengan jelas Dan terang, dikatakan kamu mampu memperolehi Wang yang banyak melalui pekerjaan yang kamu lakukan itu.

11. Garis pergelangan tangan
Cuba kamu perhatikan pada pergelangan tangan kamu di sebelah dalamnya. Terdapat garis-garis seolah-olah gelang kan ? Diramalkan, setiap garis membentuk gelang itu mewakili 25 tahun jangka hayat kamu. Kira saja berapa gelang yan gkamu Ada Dan ramalkan jumlah hayat kamu sendiri! Tapi awas! Jangan terlalu percaya sangat…. Ajal Dan maut di tangan Tuhan kan?

Bila jari kamu dirapatkan….
Apa yang kamu lihat bila merapatkan kesemua jari kamu itu di antara satu sama lain? Adakah semuanya rapat-rapat? Kemudian Cuba kau perhatikan di antara jari kelengkeng Dan jari manis kamu sewaktu kamu rapatkan keduanya. Cuba dekatkan jari kamu itu dengan Mata kamu Dan tengok sama kamu boleh lihat Ada sebarang ‘gap’ di antaranya… Sekiranya kamu dapat melihat cahaya di antara keduanya… Bermaksud IA tidak rapat Dan renggang… Maknanya kamu ini seorang yang cukup pemurah. Malah kadangkala kamu juga terlalu boros dalam berbelanja. Walau bagaimanapun kamu ini bukan seorang yang kedekut! Sebaliknya sekiranya tiada ruangan di antara kedua jari itu bile dirapatkan, ini bermakna kamu ini kedekut orangnya Dan pentingkan diri sendiri! Betul ke? hehehee…kalau terkene jangan la mareee..

Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan kita…. walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya.. cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. and of course la bentuknya juga berbeza-beza.. ada yang kurang jelas, putus-putus dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. jangan tersalah tilik, sudah la!
»» Readmore

RAHSIA HURUF PADA NAMA


Sekadar panduan mengenal diri dan mengenal pasangan anda, baik dia suami, isteri, boyfriend mahupun girlfriend. Seelok-eloknya ambil pen dan cuba gabungkan huruf-huruf berkenaan dan buat definisi sendiri. Ingat, tak wajib betul harus salah, sekadar nak mengenal siapakah dia yang kita mahu menjalinkan cinta kedua tu dan siapakah kita yang tak reti-reti puas tu dan siapakah dia pasangan kita yang sedia ada.

Yang betul itu kebetulan. Jika ia baik ransang terus, jika salah itu juga kebetulan. Jika ia tak baik maka hapus terus.

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.

B = anda selalu berwaspada bila bertemu kenalan baru.

C = anda ada kelebihan, jangan malu mempamerkannya.

D = anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.

E = anda sentiasa seorang yang exited.

F = semua orang menyayangi.

G = anda ada cara sendiri untuk menilai manusia.

H = anda bukan seorang judgmental, tiada otak keadilan.

I = anda mudah senyum dan boleh buat orang lain tersenyum.

J = anda seorang yang cemburu.

K = anda suka mencuba perkara-perkara baru.

L = anda sangat percaya denga cinta dan mudah tengelam ke dalamnya.

M = kejayaan mudah datang kepada anda.

N = anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.

O = anda seorang yang berfikiran terbuka.

P = anda seorang yang mudah berkawan dan mudah memahami.

Q = anda seorang hipokrit, pentingkan diri.

R = anda seorang yang gemar bersosial.

S = anda sangat broad-minded.

T = anda ada sikap canggih, amat canggih.

U = anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa standing dengan orang lain.

V = fizikal anda baik sekali.

W = anda suka menyendiri.

X = anda tak akan benarkan org bagitahu anda apa yg patut anda buat.

Y = anda selalu penyebab pada banyak masalah.

Z = anda selalu bergaduh dengan seseorang.

Cuba gabungkan makna-makna huruf ni ikut ejaan nama anda.

Misalnya, kalau TUAH jadinya :

T = anda ada sikap canggih, amat canggih. 

U = anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa standing dengan orang lain.
 

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
 

H = anda bukan seorang judgmental, tiada otak keadilan.

Di situ kita mungkin kenal diri kita, buatkan juga untuk pasangan kita dan tengok persamaan, jauh dari perbezaan. Hendak cari perbezaan memang seratus kita akan jumpa dan hendak cari perbezaan, seribu yang akan menjelma.

Tak wajib betul harus salah, setakat suka-suka, sekurang2nya kita ada panduan utk mengenal pasangan kita, atau saingan kita. Semuanya ALLAH punya kuasa, tapi tentu setiap sesuatu itu ada rahsia yg tersembunyi. Kalau sekarang baru tahu bukan bermakna ia tak ada, tapi kita yang belum jumpa.

Akhir kata, selamat bercinta buat kali pertama dan itulah yang pertama dan terakhir. Cinta untuk cita-cita kerana cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati.

-H. M. TUAH ISKANDAR

Semasa membaca artikal ini, terdetik dihati untuk mengkongsikan bersama teman-teman semua.
Sekadar untuk lebih menyedari siapa diri kita mahupun siapa dia, indahnya nama menyimpan 1001 makna, sejauhmana kebenarannya hanya kita saja yang tahu siapa kita sebenarnya, kita boleh menilai seseorang tapi kita tidak berhak untuk mengadilinya, kerna kita juga punya kelemahan.

Benar kata Dr. HM Tuah Iskandar ‘Cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati’. Bila kita jujur dan ikhlas mencintai seseorang kita tak kan pernah merasa kepincangan Cinta itu malah kita akan rasa bahagia biar apapun kadaannya. ‘Cinta tak semestinya bersatu’ tak suka dengan perkatan ne, tapi ne lah kenyatan hidup, namun kita harus tetap menghargai apa yang kita miliki. Dan Cinta yang sempurna adalah Cinta kita pada Allah, kerna kita miliknya….!
»» Readmore

Rahsia Tarikh Lahir Kaedah Sains Metafizik


Berikut adalah cara pengiraan ringkas untuk mengetahui Nombor Akar (Root Number) anda;

A) 11/01/1979

1 + 1 + 0 + 1 + 1 + 9 + 7 + 9 = 29

2 + 9= 11

1 + 1= 2

B) 01/10/1960

0 + 1 + 1 + 0 + 1 + 9 + 6 + 0 = 18

1 + 8= 9


Berikut adalah penerangan ringkas mengenai Nombor Akar (Root Number);

Jika Nombor Terakhir Anda 1 Hingga 9,

Ciri-Ciri Anda Adalah Dihurai Seperti Berikut :
No Ciri Anda Atau Ringkasan Huraian

1 = Anda Mempunyai Ciri-Ciri Kepimpinan.
Kemungkinan Semasa Alam Persekolahan Atau Selepas Anda Dilantik Menjadi Ketua Atau Penolong Atau Dalam Persatuan. Kemungkinan Juga Anda Menolak Perlantikan Dalam Jawatan Tersebut.

2 = Anda Punyai Komunikasi Atau Penyampaian Yang Baik. Suara Anda Kedengaran Lantang Dan Jelas. Mungkin Juga Anda Susah Atau Malu Nak Mula Bercakap Namun Apabila Sudah Mula Anda Kelihatan Mesra.

3 = Pergerakan Anda Sangat Cepat Atau Lain Kata Anda Tidak Suka Bertangguh Dalam Sesuatu Perkara.

4 = Anda Suka Merancang Dan Juga Anda Suka Kepada Ilmu Pengetahuan.

5 = Anda Seorang Yang Punyai Prinsip Sendiri. Contoh Jika Anda Kata “A”, “A”Lah Jawapannya, Jika “B”, “B”Lah Jawabnya. Atau Anda Tidak Terus Membuat Keputusan Serta Merta Dan Anda Akan Fikir Dahulu Dan Jawapan Akan Diberi Kemudian.

6 = Anda Mempunyai Sifat Kekeluargaan Atau Ambil Berat Tentang Keluarga. Ini Membuatkan Anda Bagus Dalam Perancangan Kewangan.

7 = Anda Punyai Ramai Kawan Atau Mudah Mendapat Penyokong.Ini Membuatkan Hidup Anda Nampak Bertuah.

8 = Anda Seorang Yang Bertanggungjawab Sama Ada Terhadap Keluarga Atau Kerjaya. Contoh Dalam Kerjaya Atau Persekolahan Jika Diberi Tugas Atau Kerja Rumah Anda Akan Selesaikannya Walaupun Memakan Masa.

9 = Anda Suka Mengejar Kejayaan Atau Aset. Mungkin Juga Anda Memikirkan Perniagaan Yang Membawa Keuntungan.

Apa yang anda baca di atas hanyalah ringkasan sahaja yang menunjukkan sedikit daripada keperibadian anda. Anda perlu huraian yang lebih terperinci untuk mem buat penilaian yang lebih menyeluruh.
»» Readmore

Rahsia Tarikh Lahir Dr Fadzilah Kamsah


Ingin mengetahui rahsia tarikh lahir anda?? 
Juga ingin mengetahui rahsia tarikh lahir pasangan anda?
Caranya :

Catatkan tarikh lahir anda dan sebagai contoh saya ambil tarikh lahir saya ini :

25/02/1989

Tambah semua nombor diatas :

25+09+1985 = 2016

Seterusnya jumlahkan nombor 2,0,1,6

2+0+1+6 = 9

Jadi jawapan untuk tarikh lahir saya ialah 9 pada 25/02/1989

Jawapan untuk nombor tarikh lahir anda dibawah,

1.KETULENAN
  • Hadir dengan idea yang baru
  • Memperolehi sesuatu dengan cara tersendiri
  • Paling jujur
  • Diplomasi
  • Mempunyai ciri-ciri kepimpinan
  • Suka bekerja sendiri
2.PENDAMAI
  • Dilahirkan sebagai diplomat
  • Peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain
  • Analitikal mengikut gerak hati
  • Ekstrovet
  • Sanggup bersendirian jika tidak serasi
  • Pemalu tetapi boleh meluahkan perasaan tanpa berselindung
  • Perlu banyak belajar untuk meningkatkan nilai kendiri
3.CERIA
  • Kreatif
  • Sosial
  • Mesra dan romantik
  • Suka memulakan sesuatu tetapi jarang menghabiskannnya
  • Sering membuat orang lain gembira dan sanggup buat apa saja untuk mencapainya
  • Individu yang popular
  • Idealistik dan perlu banyak belajar
4.KONSERVATIF
  • Sensitif
  • Sukakan arahan
  • Hanya bertindak apabila faham sepenuhnya dan cukup maklumat
  • Suka bekerja secara solo
  • Sukakan aktiviti luar
  • Sabar,tekun dan kadang-kadang juga degil
  • Perlu belajar untuk lebih fleksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri
5.PERINTIS
  • Perintis dan memiliki sikap ingin tahu
  • Mengambil risiko dan bersemangat
  • Kepelbagaian dan tidak suka disekat
  • Sentiasa memerhatikan peluan untuk mempelajari sesuatu yang dialami
  • Persoalan yang bermain dalam minda tidak pernah berhenti
  • Dinasihati agar melihat sesuatu dengan teliti
6.ROMANTIK
  • Idelistik dan perlukan sebab untuk bergembira
  • Pentingkan keluarga
  • Setiap keputusan dipengaruhi oleh perasaan
  • Suka muzik dan seorang teman yang setia
  • Harus belajar apa yang boleh diubah
7.INTELEKTUAL
  • Pencari dan suka menyelesaikan sesuatu dengan sembunyi
  • Sukar menerima sesuatu perkara
  • Tidak suka dikritik
  • Suka bersendirian dan berpengetahuan
  • Sukakan teknikal
  • Hidup dalam dunia mereka sendiri
  • Perlu belajar untuk terima kenyataan
8.PENYELESAIAN
  • Penyelesai masalah dan profesional
  • Berterus terang dan penilai yang baik
  • Tegas dan berperancangan
  • Gemarkan suasana yang tenang
  • Suka menjadi ketua
  • Perlu belajar untuk membuat keputusan dan jangan asyik ikut orang lain
9.PELAKON
  • Mampu menghiburkan orang lain
  • Penyayang dan pemurah
  • Tidak bermasalah untuk berkawan
  • Sukar untuk orang lain memahami mereka
  • setia pada pasangan
 
P/S : Sejauh mana kebenaran dan nak percaya ke tidak itu terpulang kepada individu. Saya hanya kongsikan melalui pembacaan saya di internet juga..

»» Readmore
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...