Tuesday, February 8, 2011

Hand in Hand


As we sit in the snow white sand,
And the waves crash upon the shore,
I stare to the sky trying to understand,
Why the stars seem brighter then ever before.

Is it because the sky is so clear,
That the stars are shining bright?
Or could it be that love is near,
On this perfect summer night?

We laugh, we kiss, we talk,
Draw pictures in the sand.
Along the ocean we walk,
Just her and I, Hand in Hand.

Our night is almost finished,
As the moon is fading fast,
Another day will be diminished,
Put with the others in the past.

Everything seems to melt away,
Faster then the drop of a dime,
As night dissolves to day,
We lose more precious time.

Surely soon the sun will rise,
As this is Gods command,
I know she can see the twinkle in my eyes,
As we walk Hand in Hand.
»» Readmore

One Wish


If I had one wish.
If one desire could come true.
If I had one wish.
My wish would be you.

If I could choose.
I would stay in your arms forever.
Our hearts would fuse.
And our love would become an endeavor.

I would wish for you to stay with me.
For you to be my love.
You would be my hearts key.
Forever my angel, my dove.

Forever is a long time.
To require in a single command.
I will write our love in a rhyme.
For it would be my demand.

I would ask of this.
Only with your permission.
Lost in a kiss.
Our love is my ambition.

So I wished upon the star.
The star that reminded me most of you.
My actions seemed bizarre.
But this wish I had to pursue.

If I had one wish.
My wish would be you.
And since I made that wish.
My wish has come true...
»» Readmore

Lawak Menantu


Mamat ni amat lah tergila-gilakan Minah anak Pak Haji Dollah. Minah nie boleh lah tahan cun nya. Mamat ni pun tak kalah lah kacaknya. Ngurat-punya-ngurat tersangkutlah dua hati ini. Pak Haji Dollah bukanlah jenis yang memilih sangat orangnya, tambahan pulak si Mamat ini pandai berlakon, depan Pak Haji Dollah dia bukan main warak lagi, berkopiah dikepala.

Selepas ditetapkan hari kahwinnya, maka lancar je jawab nikahnya si Mamat tadi. Biasalah malamnya agak lewat sikit keluarga Haji Dollah masuk tidurnya pasal dok berkemas rumah lepas kenduri siangnya. Pasangan Mamat dan Minah pun lewat jugak lah masuk tidurnya.

Selepas semuanya selesai dan semuanya nyenyak tidurnya, pagi besoknya Pak Haji Dollah pun mengejutkan semua isi rumah untuk solat subuh. Semua isi rumah pun bangun dan si Mamat dan Minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. Tapi dek kerana lewat bangun, Si Mamat tak sempat bersolat jemaah dengan Pak Haji Dollah. Walaupun telah dikejutkan awal oleh isterinya Minah.

Maka, Pak Haji Dollah pun suruhlah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga lainnya sedang berwirid. Si Mamat pun qamat dan dirikanlah solat subuhnya. Selepas selesai solatnya dan memberi salam. Pak Haji Dollah pun menegur menantunya Si Mamat tadi, "Hai Mat kenapa solat subuh tiga rakaat?" lantas Si Mamat Jawab "eh.. ia ke? tiga rakaat? rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi..."

Masya Allah.. mengucap panjang Pak Haji Dollah. Si Minah tersenyum sipu malu dengan gelagat suaminya. Sahla si Mamat ni tak pernah sembahyang subuh! Kantoi..kantoi....
»» Readmore

Petua Buang Tahi Lalat

ada yang beranggapan tahi lalat yang tumbuh di sesetengah anggota badan terutamanya wajah sebagai pemanis, namun ada juga menganggap sebaliknya apa tah lagi jika saiznya hidup dan membesar.. jadi bagaimana untuk membuangnya tanpa kos mahal dan boleh dilakukan di rumah saja? di sini w7 bagi petuanya.. usah bimbang, w7 dah test buat memang mujarab.. tapi ini rahsia kita2 je ye.. kang marah pulak pusat2 kecantikan kat luar tu..

bahan diperlukan mudah saja. ambil secubit kapur sirih (pakai sudu ye) dan secubit sabun debu (sabun basuh pakaian). campur keduanya dan tambah beberapa titis air, kacau sebati. kemudian sapu pada tahi lalat yang ingin dihapuskan dengan cotton buds atau pencungkil gigi.. bagi tahi lalat bersaiz besar dan timbul tu, sebaiknya gores sikit je biar calar agar ramuan tadi mudah menyerap masuk.. memang pedih sikit la.. biar kering dan ulang2 lagi beberapa kali.. buat malam2 sebelum tidur (siang2 kan nak pergi kuliah atau kerja pula).. pagi esoknya baru cuci..



kalau saiznya hanya sekecil hujung dakwat pen, memang gerenti malam tu juga ia akan terangkat dan tercabut keluar.. tapi kalau besar, dalam beberapa hari juga la.. apa yang penting? buat jangan tak buat.. kalau dah nampak ia menggelupas nak tercabut tu, usah memandai2 nak tolong buang.. biar ia jatuh sendiri.. kang tertinggal parut salahkan w7 pulak.. yang pasti kalau buat betul2 memang puas hati la..

faham tak ni.. sekian untuk hari ni..
»» Readmore

Lawak Mandikan Kucing

Hye2.. Lama tak "Update" Agak bz banyak.. Orite arini Ku kongsi sikit pasal cite mengenai Kucing.. ENJOY..!!!!

Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8 tahun membela sekor kucing parsi. Kucing parsi yang di bela budak lelaki sangat kotor. Budak lelaki membersih banyak kali tetapi kekotoran tak dapat di buang.

Akhirnya budak lelaki mendapat idea macam mana nak membersih kan kucingnya. Dia pun membeli sekotak serbuk pembasuh daripada sebuah kedai runcit.

Budak : Saya nak serbuk basuh 3kg.

Pekedai: Banyak sangat ke pakaian nak dibasuh?

Budak: Tak. Saya nak mandikan kucing parsi.

Pekedai: Eh..tak boleh gunakan serbuk ni,ia terlalu kuat untuk kucing awak,silap-silap kucing awak mati nanti.

Budak itu tidak layan kata pekedai lalu terus mambayar dan berlalu selepas membayar harga serbuk basuh itu. Seminggu kemudian budak itu kembali ke kedai runcit tersebut.

Pekedai: Bagaimana kucing kamu?

Budak: Mati!

Pekedai: kan saya dah kata... !

Budak: Tapi saya tak fikir serbuk itu yg membunuhnya.

Pekedai: Habis siapa yg membunuhnya?

Budak: Mesin basuh itu..ia berpusing terlalu laju..!
»» Readmore

Lawak Pengantin Baru

Hye2.. Berakhirnya musim kawin. Bulan Lepas sahaja banyak jemputan yang di terima sana sini. Sekarang tiba musim persekolahan untuk anak-anak dan "Honeymoon" bagi yang baru kahwin.

Ada 1 cerita mengenai pasangan yang baru kahwin. Cerita ini khas untuk 18sx keatas sahaja. Umur bawah 18sx boleh bace dengan pantauan orang dewasa. Cerita ini mengenai pasangan Muda yang baru berkahwin.


Alkisah....

Pasangan muda yang sama-sama masih lagi teruna dan dara akhirnya menikah. Masing-masing gugup ketika menghadapi malam pertama, namun tidak ada yang mahu mengaku atau bertanya kepada pasangannya tentang apa yang harus dilakukan.

Didera kebingungan, si pengantin lelaki bertanya kepada ayahnya
"Ayah, apa yang harus saya lakukan?"
"Telanjanglah dan naik ke tempat tidur", jawab ayahnya.

Kemudian ia melakukan apa yang disarankan ayahnya.
Si pengantin perempuan terperanjat setengah mati melihat kelakuan suaminya, ia kemudian bertanya kepada ibunya.
"Telanjanglah dan ikutlah suamimu", saran ibunya.

Setelah perempuan itu telanjang dan berbaring beberapa lama, si pengantin lelaki pergi ke luar bilik dan bertanya lagi kepada ayahnya,
"Apa lagi yang harus saya lakukan?" lalu ayahnya menjawab,
"Lihatlah tubuh isterimu. Kemudian masukkan bahagian tubuhmu yang paling keras ke tempat isterimu kencing!"

Beberapa saat kemudian, giliran si pengantin perempuan bertanya kepada ibunya.
"Apa yang harus saya lakukan?"
Ibunya balik bertanya, "Apa yang sedang dilakukan suamimu?"
Setengah mengeluh si pengantin perempuan berkata, "Ia sedang membenamkan kepalanya ke dalam mangkuk tandas!"
»» Readmore

Lawak Anak Gajah

Hye2.. Bunyi tajuk yang agak gempak.. Tapi ini hanya cerita biasa sahaja untuk hiburan bersama. Selamat Membaca..
Seorang lelaki yang badannya boroi naik kereta api. Penumpang sangat penuh maka lelaki itu terpaksa berdiri. Dia merasa ada yang menyondolnya lalu lelaki itu pun melihat kebelakang. Ada seorang ibu hamil yang juga sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka lelaki bertanya pada wanita itu :

Lelaki: Hi… kakak hamil ya ?
Ibu hamil : Ha a.. Sudah tahu tanya lagi (kata wanita dengan nada kesal)

Lelaki: Isinya orang ya, kak ?
Ibu hamil : Ye a (Dengan nada kesal, lalu bertanya) Encik hamil juga Ke?

Lelaki: Ha a (Sambil ketawa)
Ibu hamil : (Merasa jawaban lelaki itu tidak sopan dia Menanbah lagi pertanyaannya) Isinya orang Juga Ke?

Lelaki: Bukan, isinya anak gajah (sambil ketawa lagi).
Ibu hamil : (terkejut, lalu ketawa)

Lelaki: Laa… kenapa ketawa? (Dengan bingungnya)
Ibu hamil : Oh isinya anak gajah rupenya, ye a… Patutlah belalainya keluar( sambil menunjuk seluar lelaki yang lupa dikancing)

Lelaki:??????????? (sambil dikancing seluar dengan "cover" dan perasaan Malu..)
»» Readmore

Lawak Dalam Mahkamah

Terdapat Tiga lelaki, iaitu seorang ahli falsafah, Seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap atas kesalahan mengendap Itik dan Ayam buat projek dekat kawasan perternakkan…
Lalu hakim berkata..
"Kamu boleh menanyakan satu soalan kepada aku.. kalau aku dapat menjawab.. Kamu akan ditahan di penjara.. Tetapi sebaliknya kalau aku tidak dapat menjawab… Kamu akan dibebaskan..

Ahli Falsafah mula berkata..
"Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang Arif berjaya membawanya.. Saya rela dihukum…".

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan. . Lalu buku itu diberikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan… "Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif…" Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan…

Kemudian giliran Pakar Matematik mengajukan pertanyaan…
"Cuba jawab 1253*254-45557+ (5454*25451) dalam masa 5 saat..".
Sambil menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya.. dan ternyata tepat.. Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan. .

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
"Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!". . Kata si pelawak..

Apabila kerusi disediakan.. Pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat.. Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
"Yang Ariff.. Dari lubang mana kentut saya tadi keluar?"

Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi.. Hakim berkata…
"Kentut mu keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini..".

"Salah!!!" Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini !!!".
Pelawak itu kemudian dibebaskan.
»» Readmore

Lawak Polis Dengan Seorang Pelajar

Ada seorang pelajar yang sedang menunggu bas sambil merokok. Tiba-tiba di datangi oleh seorang anggota polis. Polis menegur pelajar tu kerana merokok.
Polis : “Kenapa kamu merokok?”

Pelajar : “Suka hati saya lah, En. Polis”

Polis : “Dari mana kamu dapat wang untuk membeli rokok?”

Pelajar : “Dari belanja sekolah saya.”

Polis : “Sehari kamu habis berapa? Dan harganya berapa?”

Pelajar : “Paling kurang satu kotak dan harganya sekitar RM10.50, En.Polis”

Polis : “Kenapa wang RM10.50 kamu bakar setiap hari? Cuba kamu kumpulkan wang itu selama setahun, mungkin kamu dapat membeli motosikal, tidak perlu menunggu bas yang sesak seperti ini setiap hari.”

Pelajar : “Sekarang saya hendak tanya sikit dengan En.Polis. Boleh?”

Polis : “Sudah Tentu boleh.”

Pelajar : “Adakah En.Polis merokok?”

Polis : “Tentu tidak.”

Pelajar : “Tapi saya tidak nampak motor En.Polis pon?”

[AMARAN : Rokok tidak baik untuk kesihatan dan telah di istihar HARAM.]

p/s : Kenapa agaknya bila rokok naik harga beringgit Malaysia, perokok tidak marah tapi bila harga barang naik hanya berapa sen sahaja melenting macam nak kiamat..??? Renung2kan lah...
»» Readmore

Lawak Salah Nombor

eorang suami telefon ke rumahnya ketika oustation,dan kebetulan yang menjawab panggilan telefon adalah seorang orang gaji.
Suami : Hello, selamat petang. Puan ada?
OG : Selamat petang.Ya, encik boleh saya tolong?

Suami : Siapa ni?
OG : Saya orang gaji kat sini.

Suami : Baru, ke? Sebelum ni saya tak pernah guna orang gaji!
OG : Saya baru je kerja hari ni.

SUami : Oh, yeke. Puan ada kat rumah tak?
OG : Ada , encik, puan tengah tidur. Encik ni siapa?

Suami : Saya suaminya.
OG : La. . sekarang puan tidur dengan siapa pulak ni?

Suami : Apa? Ada lelaki lain yang tidur dengan puan ke?
OG : Ya, encik

Suami : Tak guna!!! (dll. sumpah seranah) Eh, engkau boleh tolong tak? Nanti saya bagi upah RM1 juta .
OG : Boleh.. apa yang boleh saya tolong?

Suami : Masuk ke bilik kerja saya, ambil pistol dalam laci, lepas tu tembak mereka berdua.
OG : Saya tembak puan dengan lelaki tu ke encik?

Suami : Ya.
OG : (termenung)

Suami : Macamana? Boleh tak? Kalau tidak saya tambahkan RM1juta lagi.
OG : Baik encik... saya lakukan sekarang

Suami : Cepat!!! Saya tunggu!

Orang gaji itu kemudian mengambil pistol dan, bang..bang.. bang

OG :Sudah, encik

Suami : Bagus, sekarang tutup hal ni, engkau buang pistol dalam kolam renang belakang rumah.
OG : Kolam renang yang mana?

SUami : Yang di belakang rumah!
OG : Tak ada, encik. Di belakang rumah ni tak ada kolam renang!

Suami : Yeke ni?
OG : Iya!

Suami : Ni kan nombor 5097600?
OG : Bukan, encik. Sini 5907600.

Suami : Oh, sori. Salah nombor
»» Readmore

Lawak 18sx=KONGKEK

Hye2 Semua.. Tengok je tajuk arini mesti korang nak tahu ape cite sebenarnya.. Nak tahu apa cite sebenarnya apakata korang layan cite ini pasti korang paham maksud tajuk entri kali ini..

Terdapat sepasang suami isteri yg duduk dikampung. Oleh kerana rumah mereka yg terlalu berdekatan dgn jiran tetangga. Maka sisuami pun mengajar bahasa yg jarang digunakan oleh tetangganya.

Isteri beliau yg sengau sentiasa menurut kata kata suami nya itu. So suatu hari suami nya berkata..

"Yang, kalau i cakap kongkek maknanya..kita main yer' Isterinya mengangguk sahaja..

Dan pada malam itu si suami kegersangan dan bertanya pada isterinya ' Kongkek boleh tak yang?'

Si isteri pun 'ok'

Setelah penat projek, mereka pun mandi bersama. Waktu mandi isteri nya yg sengau itu pun berkata 'Yang nak kongkek'

Beliau pun terperanjat.. tapi oleh kerana sayangkan isterinya.. Beliau pun 'buat projek' kat toilet itu. Isterinya pun membiarkan sahaja..

Setelah abis isterinya mandi dan berkata dgn suami nya.. ;' Yang nak kongkek' Suami nya berkata.. 'lah tak puas lagi ke?'

Isterinya menggeleng gelengkan kepala sambil berkata 'Kong kek!Kongkek!Kongkek!
Si suami "got no choice" pun melakukan lagi..
Selepas itu isterinya berkata.. 'Bole tak awak kasi saya kongkek'

Beliau mula naik radang dan tak faham dgn nafsu isterinya. Apabila beliau hendak start lagi.. isterinya pun menahannya..

Saya bukan nak kongkek.. Saya nak ....




COLGATE....:)

korang pikir ape agaknya...
»» Readmore

Kejadian Dalam LRT

Hye2.. Cuti pada hujung minggu ramai mengambil kesempatan menghabiskan masa bersama keluarga, kawan atau dengan buah hati di tempat yang menarik. Kebanyakan mengambil kesempatan menaiki pengangkutan awam kerana mudah. Tidak perlu susah menghadapi kesesakan jalan raya atau berpusing-pusing mencari Parking.

Jika korang menaiki pengangkutan awam , mesti dah biasa melihat kemurahan hati setengah orang yang memberi tempat duduk pada orang yang lemah. tidak kira sama ada orang tua, ibu mengandung, ibu yang mendukung anak dan tak lupa juga bagi pada gadis cantik..


Disini aku nak cerita Terdapat 1 kisah mengenai gadis cantik dimana Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak dengan orang. Gadis cantik melihat kemurahan hati beberapa penumpang yang memberi tempat duduk pada sekumpulan gadis lain dan orang tua. Gadis itu berada berdiri betul - betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa - apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, "Terima kasih, saya lebih suka berdiri". Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan.

Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, "Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri." Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit, "Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!"
»» Readmore

Lawak Bola Sepak


Hye2..Musim bola sepak sudah bermula. Berita sana sini mengenai bola tidak kira dalam negara atau luar negara. Terdapat 1 wawancara mengenai bola sepak dalam 1 rancangan televisyen. Penonton boleh bertanya apa sahaja mengenai bola sepak.

Terdapat 1 panggilan dimana soalannya susah hendak dijawab oleh tetamu yang dijemput.

Soalan yang ditanya oleh pemanggil ialah "Kenapa masa dalam perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (untuk separuh masa)?"

Tetamu yang dijemput iaitu Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, Kemudian ada seseorang pemain muda yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab.... "Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah....

Terdapat 2 pasukan didalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain disetiap pasukan. Setiap pemain mempunyai "2 biji bola" dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang.

Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 biji bola. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan didalam perlawanan. Oleh itu, jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit hingga 6 minit...itu adalah "bola referee" dan "penjaga garisan" !

»» Readmore
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...