Friday, February 18, 2011

tutorial : Google Customize untuk Meningkatkan Keputusan Carian

Customize Google
Customize GoogleGoogle adalah indisputedbly mesin carian terbaik di luar sana di Internet, namun ada beberapa cara dengan mana anda dapat menyesuaikan Google dan membuatnya lebih baik. Aku punya 3 terbaik sambungan percuma Firefox menggunakan yang anda dapat menyesuaikan Google dengan menambah maklumat yang berguna tambahan untuk mendapatkan hasil carian anda dan memadam iklan informationlike yang tidak diingini, spam dan klik pelacakan sehingga dapat meningkatkan pengalaman carian secara keseluruhan. Berikut ini adalah 3 sambungan terbaik bagi Firefox menggunakan yang anda boleh meningkatkan hasil carian.


 
1. OptimizeGoogle: 


 
Menggunakan OptimizeGoogle, anda dapat menyingkirkan iklan teks dari hasil carian Google, tambah link dari sekitar 10 enjin carian yang lain, tambah kedudukan counter, hasil produk dan banyak lagi. Anda bahkan boleh menapis hasil carian anda untuk melihat laman web mati (menggunakan Wayback Machine) dan cabut klik pelacakan sehingga anda dapat mencari tanpa nama. Berikut ini adalah daftar dari beberapa ciri-ciri kepada yang lain dari plugin ini. 


1. Gunakan Google menyarankan (nasihat kata saat menaip) 


2. Tambah keselamatan yang lebih dengan menggunakan https di mana-mana diperlukan 


3. Penapis spam website dari halaman hasil carian
 

4. Pilihan untuk memadam Wikipinggir
 

5. Tambah link ke hasil bookmark kegemaran anda
 

6. Tambah link ke berita lain dan laman produk carian
 

Untuk memasang plugin, cukup kunjungi halaman OptimizeGoogle dari browser Firefox anda dan klik pada butang Download. Setelah dipasang, anda boleh menghidupkan atau mematikan pilihan penyesuaian dari Tools -> OptimizeGoogle Pilihan.
Setelah anda menyesuaikan Google untuk meningkatkan hasil pencarian, bagaimana menambah ciri-ciri yang menyediakan cara untuk melihat website tersebut dalam keputusan carian itu sendiri? Berikut ini adalah keajaiban sambungan Firefox untuk pekerjaan ini untuk kita.
 
 

2. SearchPreview:
 
 

SearchPreview (sebelumnya GooglePreview) paparan thumbnail akan memasukkan laman web ke dalam laman hasil carian Google itu sendiri sehingga anda dapat mengambil kira-kira keluar dari klik link. Hanya memasang plugin, reload Firefox dan anda akan memiliki SearchPreview di tempat kerja. Anda boleh memasang plugin ini dari link berikut. 



OptimizeGoogle dan SearchPreview telah membuat keputusan carian kami lebih cerdas dan lebih cepat. Sekarang bagaimana dengan selamat? Nah anda mempunyai Firefox plugin untuk membuat keputusan carian anda lebih aman juga. Di sini kita pergi.
 
 

3. McAfee SiteAdvisor: 

 
Ini adalah pelayar percuma plugin yang memberi nasihat keselamatan tentang website pada halaman hasil pencarian sebelum anda benar-benar klik pada link. Selepas anda memasang plugin SiteAdvisor, anda akan melihat ikon rating yang kecil di sebelah setiap hasil carian yang akan mengingatkan anda tentang suspecious / website berisiko dan membantu anda mencari alternatif yang lebih selamat. Kedudukan ini diturunkan berdasarkan berbagai ujian yang dilakukan oleh McAfee. 


Berdasarkan high link, SiteAdvisor boleh memaparkan Hijau, Kuning, Merah atau ikon Grey di sebelah hasil pencarian. Hijau bermakna bahawa link tersebut benar-benar selamat, Kuning bererti bahawa ada risiko yang kecil, Merah bererti risiko mojor dan Grey bererti bahawa laman belum diperingkat. Keputusan ini akan memandu anda untuk keselamatan web. 


SiteAdvisor bekerja pada kedua-dua Internet Explorer dan Firefox yang boleh anda download dari link berikut: 




 
Saya berharap anda menikmati 3 plugin yang membuat pengalaman anda mencari banyak lebih sederhana dan lebih selamat. Berikut ini adalah snapshot dari semua 3 plugin di tempat kerja. 



Custom Keputusan Carian Google

Custom Google Search Results
»» Readmore
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...