Tuesday, March 1, 2011

Rahsia Tapak Tangan Lelaki


Menurut pakar palmistry (membaca garis tangan) dan penulis buku Read His Hands, Know His Heart, Marion Gale, dengan hanya melihat telapak tangan lelaki, seseorang boleh mengetahui rahsia hati seorang lelaki.


“Jika ingin mengetahui karakter lelaki sebelum kamu menjalinkan hubungan serius, terokalah telapak tangan kanannya,” ujar Gale.

Jom..kita tgk btl ke tak kajian yg dbuat ni.........
baca & uji..hehehe.

Earth hand


Sekiranya si dia mempunyai telapak tangan dengan bahagian tengahnya berbentuk bujur dengan ukuran jari-jemari yang pendek, ini membawa erti si dia tergolong dalam kumpulan earth hand.


Lelaki ini kebiasaannya bersifat konservatif. Ia juga mempunyai pemikiran yang tinggi dan kestabilan dalam hidup.


Jika kamu berjaya menemui lelaki earth hand di tengah-tengah kota metropolitan, kemungkinan besar mereka memiliki rumah yang besar dengan halaman yang cukup luas untuk menyalurkan hobinya dalam aktiviti berkebun. Dia juga seorang lelaki yang gemar memasak dan bijak menyediakan sesuatu hidangan.


Water hand


Telapak tangan berbentuk segi panjang, dengan saiz jarinya berukuran panjang. Lelaki ini tergolong sebagai lelaki yang baik hati, sabar dan gemar menelaah bahan-bahan bacaan.


Bahkan, dia amat cenderung dengan panggilan ulat buku. Lelaki water hand juga mempunyai keperibadian yang tenang.


Kamu lebih banyak menemui mereka di acara-acara kebudayaan daripada bersosial di kelab-kelab malam atau bar.


Air hand


Lelaki air hand memiliki telapak tangan berbentuk bujur tetapi dengan jari-jari tangan yang panjang. Lelaki jenis ini mudah mempelajari hal-hal yang baru dan berwawasan dengan melakukan aktiviti mengembara ke kota atau negara lain.


Disebabkan dia mempunyai hobi yang ekstrem, lelaki ini sangat teratur dalam setiap perjalanan hidupnya.


Dia juga senang mendalami hobi baru. Hanya dengan sebuah perbualan yang bijak, lelaki ini mudah tertarik kepada kamu.


Fire hand


Lelaki dengan telapak tangan berbentuk segi panjang dengan jari-jari tangan pendek, kebiasaannya cepat berasa gelisah apabila duduk dalam suatu jangka masa yang lama.


Dia sangat menyukai perkara-perkara berbaur tentangan, sehingga tenaga lelakinya akan disalurkan.


Meskipun begitu, si fire hand ini sebenarnya berkeperibadian tingi dan seorang yang mudah bergaul. Tidak hairanlah, kerana dia mempunyai ramai teman yang begitu mengambil berat terhadapnya.p/s: Mcm tk de satu pun bkaitan..hahaha. Kena tgk btl2 ni.
»» Readmore

Rahsia Garis Tapak Tangan


Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan Kita… Walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja Dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya

Cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang Dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… Setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. And of course la bentuknya juga berbeza-beza.. Ada yang kurang jelas, putus-putus Dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. Jangan tersalah tilik, sudah la!

1. Garis Kehidupan
Garis bertanda nombor 1 ini adalah berkaitan dengan kehidupan kamu. Semakin IA panjang Dan terang garisnya, semakin baik maksudnya. Dikatakan seseorang itu akan panjang jangka hayatnya jika mempunyai garis yang sedemikian lebih-lebih lagi jika garisnya mencecah hingga ke penghujung.

2. Garis kecergasan
Garis bertanda nombor 2 ini pula bersangkutan dengan tahap pemikiran Dan keupayaan kamu untuk berjaya ke peringkat tinggi. Misalnya seorang pelajar, jika IA jelas, terang Dan lurus, IA memperlihatkan bahawa kamu seorang yang bekerja keras untuk berjaya dalam pelajaran Dan kamu berupaya untuk belajar dengan lebih gigih.. Bagi kamu, setiap kejayaan perlu disertakan dengan usaha yang gigih. Tidak hairanlah orang yang mempunyai garis ini mampu menjejakkan kaki ke me nara gading tanpa sebarang masalah.

3. Garis hati/cinta
Garisan ini melambangkan perasaan Dan percintaan kamu. Sekiranya kamu mempunyai satu garis yang panjang Dan lurus, IA menunjukkan bahawa kamu setia dalam percintaan Dan mungkin hanya mengalami satu episod cinta saja. Manakala sekiranya garis itu putus-putus Dan terdapat cabang-cabang lain, ini menunjukkan kamu mungkin mempunyai beberapa pengalaman gagal dalam bercinta sebelum menemui cinta yang sejati. Malah jangan terkejut, Ada di antara kamu yang mempunyai garis putus-putus ini ‘ curang’ Dan menjalinkan hubungan cinta dengan lebih daripada seorang gadis/jejaka dalam masa yang sama!

4. Garis kejayaan
Cuba kamu perhatikan garis yang bertanda nombor 4 ini. Adakah IA terdiri daripada satu garis sahaja? Kadangkala terdapat sesetengah orang yang mempyai dua atau lebih garisan ini. Dikatakan mereka ini bakal memperolehi kejayaan cemerlang dalam dua kerjaya atau apa juga yang diceburi oleh mereka nanti, mengikut garis yang terpamer di telapak tangan kamu itu.

5. Garis matahari ( Sun line)
Bukan semua orang yang mempunyai garis ini yang kelihatan dengan begitu jelas Dan nyata. Sekiranya kamu mempunyai garisan sedemikian, IA menunjukkan kamu akan menjadi kaya Dan terkenal dalam kehidupan kamu. Sebab itulah, Ada orang yang mampu meraih kejayaan dalam dua bidang yang dilakukan dalam masa yang sama. Ini kerana sudah tersurat bahawa mereka ini mudah mendapat kejayaan.

6. Garis kesihatan
Sama seperti garis kehidupan, sebaik garisan adalah yang kelihatan jelas, lurus Dan tidak putus-putus. Sekiranya garis ini putus-putus, ini menunjukkan tahap kesihatan kamu tidak begitu baik. Begitu juga sebaliknya.

7. Garis perkahwinan
Sekiranya garisan itu membentuk bulatan menghala ke arah kanan hingga ke tapak tangan, kamu diramalkan bakal mempunyai sebuah perkahwinan yang kekal Dan bahagia selama-lamanya. Perkahwinan wujud hanya sekali saja dalam hidup kamu. Tiada lagi yang kedua Dan seterusnya…

8. Garis bilangan anak
Setiap orang pasti ingin atau menyimpan hasrat untuk memiliki cahaya Mata sendiri bila tiba masanya nanti. Berapa orang anakkah yang kamu inginkan? Tidakkah kamu perlu mengetahuinya? Apa yang perlu kamu lakukan ialah dengan mengira berapa banyak garisan halus Dan pendek yang kamu miliki Dan IA sebenarnya mewakili jumlah bakal anak kamu nanti. Misalnya kamu mendapat terdapat empat garisan Dan ini bermakna jumlah anak kamu nanti ialah empat orang.

9. Garis perjalanan
Adakah kamu ini seorang yang sukakan sesuatu kehidupan yang mencabar, suka merantau atau melawat tempat-tempat asing? Sudah tentunya kamu ini mempunyai garisan perjalanan yang cukup jelas Dan terang, seperti yang dinyatakan pada garisan bernombor 9. Tidak hairanlah sekiranya kamu ini juga suka hidup berpindah-randah Dan mudah bosan dengan sesuatu tempat.

10. Garis kewangan
Setiap orang semestinya mengimpikan kehidupan yang sempurna Dan bahagia. Tentu sekali IA mudah dicapai jika mempunyai kewangan yang kukuh. Bagi kamu yang memiliki garisan bernombor 10 ini dengan jelas Dan terang, dikatakan kamu mampu memperolehi Wang yang banyak melalui pekerjaan yang kamu lakukan itu.

11. Garis pergelangan tangan
Cuba kamu perhatikan pada pergelangan tangan kamu di sebelah dalamnya. Terdapat garis-garis seolah-olah gelang kan ? Diramalkan, setiap garis membentuk gelang itu mewakili 25 tahun jangka hayat kamu. Kira saja berapa gelang yan gkamu Ada Dan ramalkan jumlah hayat kamu sendiri! Tapi awas! Jangan terlalu percaya sangat…. Ajal Dan maut di tangan Tuhan kan?

Bila jari kamu dirapatkan….
Apa yang kamu lihat bila merapatkan kesemua jari kamu itu di antara satu sama lain? Adakah semuanya rapat-rapat? Kemudian Cuba kau perhatikan di antara jari kelengkeng Dan jari manis kamu sewaktu kamu rapatkan keduanya. Cuba dekatkan jari kamu itu dengan Mata kamu Dan tengok sama kamu boleh lihat Ada sebarang ‘gap’ di antaranya… Sekiranya kamu dapat melihat cahaya di antara keduanya… Bermaksud IA tidak rapat Dan renggang… Maknanya kamu ini seorang yang cukup pemurah. Malah kadangkala kamu juga terlalu boros dalam berbelanja. Walau bagaimanapun kamu ini bukan seorang yang kedekut! Sebaliknya sekiranya tiada ruangan di antara kedua jari itu bile dirapatkan, ini bermakna kamu ini kedekut orangnya Dan pentingkan diri sendiri! Betul ke? hehehee…kalau terkene jangan la mareee..

Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan kita…. walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya.. cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. and of course la bentuknya juga berbeza-beza.. ada yang kurang jelas, putus-putus dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. jangan tersalah tilik, sudah la!
»» Readmore

RAHSIA HURUF PADA NAMA


Sekadar panduan mengenal diri dan mengenal pasangan anda, baik dia suami, isteri, boyfriend mahupun girlfriend. Seelok-eloknya ambil pen dan cuba gabungkan huruf-huruf berkenaan dan buat definisi sendiri. Ingat, tak wajib betul harus salah, sekadar nak mengenal siapakah dia yang kita mahu menjalinkan cinta kedua tu dan siapakah kita yang tak reti-reti puas tu dan siapakah dia pasangan kita yang sedia ada.

Yang betul itu kebetulan. Jika ia baik ransang terus, jika salah itu juga kebetulan. Jika ia tak baik maka hapus terus.

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.

B = anda selalu berwaspada bila bertemu kenalan baru.

C = anda ada kelebihan, jangan malu mempamerkannya.

D = anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.

E = anda sentiasa seorang yang exited.

F = semua orang menyayangi.

G = anda ada cara sendiri untuk menilai manusia.

H = anda bukan seorang judgmental, tiada otak keadilan.

I = anda mudah senyum dan boleh buat orang lain tersenyum.

J = anda seorang yang cemburu.

K = anda suka mencuba perkara-perkara baru.

L = anda sangat percaya denga cinta dan mudah tengelam ke dalamnya.

M = kejayaan mudah datang kepada anda.

N = anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.

O = anda seorang yang berfikiran terbuka.

P = anda seorang yang mudah berkawan dan mudah memahami.

Q = anda seorang hipokrit, pentingkan diri.

R = anda seorang yang gemar bersosial.

S = anda sangat broad-minded.

T = anda ada sikap canggih, amat canggih.

U = anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa standing dengan orang lain.

V = fizikal anda baik sekali.

W = anda suka menyendiri.

X = anda tak akan benarkan org bagitahu anda apa yg patut anda buat.

Y = anda selalu penyebab pada banyak masalah.

Z = anda selalu bergaduh dengan seseorang.

Cuba gabungkan makna-makna huruf ni ikut ejaan nama anda.

Misalnya, kalau TUAH jadinya :

T = anda ada sikap canggih, amat canggih. 

U = anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa standing dengan orang lain.
 

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
 

H = anda bukan seorang judgmental, tiada otak keadilan.

Di situ kita mungkin kenal diri kita, buatkan juga untuk pasangan kita dan tengok persamaan, jauh dari perbezaan. Hendak cari perbezaan memang seratus kita akan jumpa dan hendak cari perbezaan, seribu yang akan menjelma.

Tak wajib betul harus salah, setakat suka-suka, sekurang2nya kita ada panduan utk mengenal pasangan kita, atau saingan kita. Semuanya ALLAH punya kuasa, tapi tentu setiap sesuatu itu ada rahsia yg tersembunyi. Kalau sekarang baru tahu bukan bermakna ia tak ada, tapi kita yang belum jumpa.

Akhir kata, selamat bercinta buat kali pertama dan itulah yang pertama dan terakhir. Cinta untuk cita-cita kerana cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati.

-H. M. TUAH ISKANDAR

Semasa membaca artikal ini, terdetik dihati untuk mengkongsikan bersama teman-teman semua.
Sekadar untuk lebih menyedari siapa diri kita mahupun siapa dia, indahnya nama menyimpan 1001 makna, sejauhmana kebenarannya hanya kita saja yang tahu siapa kita sebenarnya, kita boleh menilai seseorang tapi kita tidak berhak untuk mengadilinya, kerna kita juga punya kelemahan.

Benar kata Dr. HM Tuah Iskandar ‘Cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati’. Bila kita jujur dan ikhlas mencintai seseorang kita tak kan pernah merasa kepincangan Cinta itu malah kita akan rasa bahagia biar apapun kadaannya. ‘Cinta tak semestinya bersatu’ tak suka dengan perkatan ne, tapi ne lah kenyatan hidup, namun kita harus tetap menghargai apa yang kita miliki. Dan Cinta yang sempurna adalah Cinta kita pada Allah, kerna kita miliknya….!
»» Readmore

Rahsia Tarikh Lahir Kaedah Sains Metafizik


Berikut adalah cara pengiraan ringkas untuk mengetahui Nombor Akar (Root Number) anda;

A) 11/01/1979

1 + 1 + 0 + 1 + 1 + 9 + 7 + 9 = 29

2 + 9= 11

1 + 1= 2

B) 01/10/1960

0 + 1 + 1 + 0 + 1 + 9 + 6 + 0 = 18

1 + 8= 9


Berikut adalah penerangan ringkas mengenai Nombor Akar (Root Number);

Jika Nombor Terakhir Anda 1 Hingga 9,

Ciri-Ciri Anda Adalah Dihurai Seperti Berikut :
No Ciri Anda Atau Ringkasan Huraian

1 = Anda Mempunyai Ciri-Ciri Kepimpinan.
Kemungkinan Semasa Alam Persekolahan Atau Selepas Anda Dilantik Menjadi Ketua Atau Penolong Atau Dalam Persatuan. Kemungkinan Juga Anda Menolak Perlantikan Dalam Jawatan Tersebut.

2 = Anda Punyai Komunikasi Atau Penyampaian Yang Baik. Suara Anda Kedengaran Lantang Dan Jelas. Mungkin Juga Anda Susah Atau Malu Nak Mula Bercakap Namun Apabila Sudah Mula Anda Kelihatan Mesra.

3 = Pergerakan Anda Sangat Cepat Atau Lain Kata Anda Tidak Suka Bertangguh Dalam Sesuatu Perkara.

4 = Anda Suka Merancang Dan Juga Anda Suka Kepada Ilmu Pengetahuan.

5 = Anda Seorang Yang Punyai Prinsip Sendiri. Contoh Jika Anda Kata “A”, “A”Lah Jawapannya, Jika “B”, “B”Lah Jawabnya. Atau Anda Tidak Terus Membuat Keputusan Serta Merta Dan Anda Akan Fikir Dahulu Dan Jawapan Akan Diberi Kemudian.

6 = Anda Mempunyai Sifat Kekeluargaan Atau Ambil Berat Tentang Keluarga. Ini Membuatkan Anda Bagus Dalam Perancangan Kewangan.

7 = Anda Punyai Ramai Kawan Atau Mudah Mendapat Penyokong.Ini Membuatkan Hidup Anda Nampak Bertuah.

8 = Anda Seorang Yang Bertanggungjawab Sama Ada Terhadap Keluarga Atau Kerjaya. Contoh Dalam Kerjaya Atau Persekolahan Jika Diberi Tugas Atau Kerja Rumah Anda Akan Selesaikannya Walaupun Memakan Masa.

9 = Anda Suka Mengejar Kejayaan Atau Aset. Mungkin Juga Anda Memikirkan Perniagaan Yang Membawa Keuntungan.

Apa yang anda baca di atas hanyalah ringkasan sahaja yang menunjukkan sedikit daripada keperibadian anda. Anda perlu huraian yang lebih terperinci untuk mem buat penilaian yang lebih menyeluruh.
»» Readmore

Rahsia Tarikh Lahir Dr Fadzilah Kamsah


Ingin mengetahui rahsia tarikh lahir anda?? 
Juga ingin mengetahui rahsia tarikh lahir pasangan anda?
Caranya :

Catatkan tarikh lahir anda dan sebagai contoh saya ambil tarikh lahir saya ini :

25/02/1989

Tambah semua nombor diatas :

25+09+1985 = 2016

Seterusnya jumlahkan nombor 2,0,1,6

2+0+1+6 = 9

Jadi jawapan untuk tarikh lahir saya ialah 9 pada 25/02/1989

Jawapan untuk nombor tarikh lahir anda dibawah,

1.KETULENAN
  • Hadir dengan idea yang baru
  • Memperolehi sesuatu dengan cara tersendiri
  • Paling jujur
  • Diplomasi
  • Mempunyai ciri-ciri kepimpinan
  • Suka bekerja sendiri
2.PENDAMAI
  • Dilahirkan sebagai diplomat
  • Peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain
  • Analitikal mengikut gerak hati
  • Ekstrovet
  • Sanggup bersendirian jika tidak serasi
  • Pemalu tetapi boleh meluahkan perasaan tanpa berselindung
  • Perlu banyak belajar untuk meningkatkan nilai kendiri
3.CERIA
  • Kreatif
  • Sosial
  • Mesra dan romantik
  • Suka memulakan sesuatu tetapi jarang menghabiskannnya
  • Sering membuat orang lain gembira dan sanggup buat apa saja untuk mencapainya
  • Individu yang popular
  • Idealistik dan perlu banyak belajar
4.KONSERVATIF
  • Sensitif
  • Sukakan arahan
  • Hanya bertindak apabila faham sepenuhnya dan cukup maklumat
  • Suka bekerja secara solo
  • Sukakan aktiviti luar
  • Sabar,tekun dan kadang-kadang juga degil
  • Perlu belajar untuk lebih fleksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri
5.PERINTIS
  • Perintis dan memiliki sikap ingin tahu
  • Mengambil risiko dan bersemangat
  • Kepelbagaian dan tidak suka disekat
  • Sentiasa memerhatikan peluan untuk mempelajari sesuatu yang dialami
  • Persoalan yang bermain dalam minda tidak pernah berhenti
  • Dinasihati agar melihat sesuatu dengan teliti
6.ROMANTIK
  • Idelistik dan perlukan sebab untuk bergembira
  • Pentingkan keluarga
  • Setiap keputusan dipengaruhi oleh perasaan
  • Suka muzik dan seorang teman yang setia
  • Harus belajar apa yang boleh diubah
7.INTELEKTUAL
  • Pencari dan suka menyelesaikan sesuatu dengan sembunyi
  • Sukar menerima sesuatu perkara
  • Tidak suka dikritik
  • Suka bersendirian dan berpengetahuan
  • Sukakan teknikal
  • Hidup dalam dunia mereka sendiri
  • Perlu belajar untuk terima kenyataan
8.PENYELESAIAN
  • Penyelesai masalah dan profesional
  • Berterus terang dan penilai yang baik
  • Tegas dan berperancangan
  • Gemarkan suasana yang tenang
  • Suka menjadi ketua
  • Perlu belajar untuk membuat keputusan dan jangan asyik ikut orang lain
9.PELAKON
  • Mampu menghiburkan orang lain
  • Penyayang dan pemurah
  • Tidak bermasalah untuk berkawan
  • Sukar untuk orang lain memahami mereka
  • setia pada pasangan
 
P/S : Sejauh mana kebenaran dan nak percaya ke tidak itu terpulang kepada individu. Saya hanya kongsikan melalui pembacaan saya di internet juga..

»» Readmore
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...